• Dorthe Live Peper

Kiemen: goed voor je weerstand en meer!



Wist jij dat kiemen zoveel gezonder zijn dan gewone groentes?

Bijvoorbeeld: één plukje van 10 gram broccolikiemen bevat net zoveel beschermende stofjes als 300 tot 500 gram broccoli! Hoe fantastisch is dat!


Je kunt een kiem het beste zien als voeding die nog leeft. Kiemgroenten zijn een goede bron van veel vitaminen en mineralen, eiwitten, enzymen, vezels en de nucleïnezuren DNA en RNA. Deze zijn onder meer nodig voor celgroei en herstel. Dit gaat het verouderingsproces tegen en zorgt voor een gezond immuunsysteem.

Het kiemproces zorgt dat het zaadje wordt voorverteerd en dat helpt antinutriënten zoals fytinezuur te neutraliseren. De vertering en de opname van voedingsstoffen in het lichaam worden hierdoor vergemakkelijkt en de kans op allergieën worden verminderd.


Heb jij last met het verteren van peulvruchten of granen? Probeer deze dan is van tevoren te kiemen. Je zal waarschijnlijk een groot verschil merken.

Ik kan je in een paar stappen laten zien hoe makkelijk het is om zelf je kiemen te maken.


Kiemgroenten ondersteunen dus de spijsvertering en zorgen er ook voor dat de juiste zuurgraad in het lichaam bereikt wordt of behouden blijft. Aangezien verzuring één van de belangrijkste oorzaken is van alle ziekten is het ook daarom goed om vaker kiemen op het menu te zetten.

Wil je meer informatie over verzuring? Lees dan ook mijn blog: verzuring: de oorzaak van de meeste welvaartsziektes


Eet jij weleens kiemgroente? Of zou je het willen leren? Stuur me gerust een mailtje: dorthelive@gmail.com


© Dorthe

www.vitali-d.nl







Recente blogposts

Alles weergeven