Tropical Fruits

Voeding & gewicht

Verander je voeding, verander je leven!

Zet vandaag nog je eerste stap naar:

  • Meer energie 

  • Een rustige buik zonder opgeblazen gevoel of (brandend) maagzuur

  • Een gezonde huid

  • Hormoonbalans en een stabiele bloedsuikerspiegel 

  • Een gezond immuunsysteem

  • Een gezond gewicht zonder calorieën te tellen en jezelf uit te hongeren!

Pattern_Barokk_Stor_Hvit_Gradient.png

Eén van de belangrijkste dingen die je kunt doen om je goed te voelen, is gezond eten. Als voedingsdeskundige en vitaliteitscoach help ik je het verband te leggen tussen je leefstijl en je klachten. Je leert wat het betekend om goed voor jezelf te zorgen. Het doel van de coaching is uit te komen op een voeding- en leefstijl patroon, waarbij jij je vitaal voelt en wat jij zonder veel moeite kan volhouden.

 

Veel klachten zoals: vermoeidheid, reumatische klachten, hoofdpijnen, darmklachten, eczeem, PCOS, PMS, schildklierproblemen, overgangsklachten en overgewicht  zijn darm- en hormoon gerelateerd. Je darmen beïnvloeden namelijk je hele systeem, denk aan: je (geluks)hormonen, immuunsysteem, metabolisme, gemoedstoestand en de gezondheid van de hersenen.

 

De gezondheid van je darmmicrobioom speelt dus een belangrijke rol als het gaat om het voorkomen van allerlei aandoeningen en ziektes. Daarom kan ik tijdens de sessies aandacht besteden aan hoe we jouw darmmicrobioom zo gezond mogelijk kunnen maken. Ook je hormoonsysteem en je zenuwstelsel laten we weer optimaal functioneren d.m.v. specifieke voeding, suppletie en leefstijl adviezen.

 

Soms kan het lastig zijn om een verandering in je eet- en leefstijl gewoonten vol te houden. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals: emotioneel eten (stress) of het verliezen van motivatie. Als gediplomeerd NLP en stress- en burn-out coach kan ik je ook hierbij ondersteunen. Ik geloof dat ieder mens uniek is, dus samen kijken we naar wat voor jou werkt. 

Klachten/aandoeningen

 

Als voedingsdeskundige geef ik adviezen bij verschillende klachten/aandoeningen, zoals:

  • Maag- en darmklachten (PDS, colitis ulserosa, Crohn, leaky gut) 

  • Hormoonklachten (PMS, PCOS, endometriose, menopauze)

  • Voedselallergieën (gluten intolerantie, lactose intolerantie, caseïne intolerantie)

  • Bijnieruitputting (Burn-out)

  • Te hoge cholesterol-, triglyceriden- en CRP waardes

  • Verhoogde- of verlaagde bloedsuikerspiegel

  • Stress/overspannenheid

  • Hoofdpijn en migraine

  • Overgewicht en ondergewicht

  • Huidproblemen (acne, eczeem, psoriasis)

  • Schildklier klachten (Hashimoto, Graves)

  • Weinig energie/voortdurende vermoeidheid (CVS)

  • Spier en/of gewrichtsklachten (artrose, artritis, fibromyalgie)

  • Candida 

  • Osteoporose (botontkalking)

  • Diabetus Mellitus Type 1 & 2 

  • Insuline resistentie 

  • Verhoogde- of verlaagde bloeddruk

  • Verzwakt immuunsysteem

  • Corona 

Hoe werkt het?

1 Gratis kennismakingsgsprek

Je kunt mij vrijblijvend bellen voor een kennismakingsgesprek (ca. 20 min). Ook kun je onderstaand formulier invullen, of een mail sturen naar dorthelive@gmail.comdan neem ik zo snel mogelijk contact met je op. Alle consulten zijn ook online of telefonisch mogelijk. 

 

2 Intakegesprek

Voor onze eerste ontmoeting kan ik vragen een voedingsanamnese en een eetdagboek in te vullen. Daarna zullen we starten met het intake gesprek van ongeveer een uur. Voorafgaand aan de intake maak ik een uitgebreide analyse van jouw voedingsdagboek en de vragenlijst. Deze analyse bespreken we tijdens de intake en ik geef dan ook al de eerste tips mee. 

 

3 Voedingsadvies

Na het intake gesprek ga ik aan de slag met je voedingsadvies. Tijdens de tweede afspraak, welke ongeveer een week na het intakegesprek plaats vindt, zullen we dit advies bespreken. Naast het voedingsadvies krijg je recepten toegestuurd die persoonlijk op jou zijn afgestemd. 

4 Vervolgconsulten 

Tijdens de vervolgconsulten leer je meer over welke voeding bij jou past en kom je steeds een stapje dichter bij jouw doel en/of herstel. Het veranderen van voedingsgewoontes kost tijd. Stap voor stap kleine veranderingen invoeren is een goede manier om te wennen aan iets wat geen dieet is, maar een nieuwe manier van leven. 

 

Tijdens deze sessies is er ook ruimte om te kijken naar zaken zoals, stress, vermoeidheid, emotie-eten en selfcare (yoga en mindfulness).

 

Wil jij aan je gezondheid werken en begeleid worden door mij?

 

Naast losse consulten kun je ook kiezen voor het Darm Vitaal traject. Klik op de onderstaande link voor meer informatie. 

Neem contact op

Bedankt voor je bericht!