Tropical Fruits

Voeding en

dieetadvies

Verander je voeding, verander je leven!

Of je nou een speciaal dieet nodig hebt als gevolg van een aandoening, gewicht wilt verliezen zonder calorieën te tellen en jezelf uit te hongeren, een gezond leven begint met gezonde voeding en een gezonde leefstijl of over wilt stappen naar een vegetarisch of veganistisch dieet. Graag help ik jou je leefstijl aan te passen en een gezond eetpatroon op te bouwen. 

Pattern_Barokk_Stor_Hvit_Gradient.png

Klachten/aandoeningen

 

Als voedingsdeskundige geef ik adviezen bij verschillende klachten, zoals:

  • Maag- en darmklachten (Crohn, PDS, colitis ulserosa, leaky gut)  

  • Bijnieruitputting 

  • Osteoporose (botontkalking)

  • Diabetus Mellitus Type 1 & 2 

  • Insuline resistentie 

  • Schildklier klachten (Hashimoto, Graves)

  • Hormoonklachten (PMS, PCOS, endometriose, menopauze)

  • Voedselallergieën (gluten intolerantie, lactose intolerantie, caseïne intolerantie)

  • Huidproblemen (acne, eczeem, psoriasis)

  • Verhoogde- of verlaagde bloeddruk

  • Verhoogde- of verlaagde bloedsuikerspiegel

  • Te hoge cholesterol-, triglyceriden- en CRP waardes

  • Weinig energie/voortdurende vermoeidheid (CVS)

  • Spier en/of gewrichtsklachten (artrose, artritis, fibromyalgie)

  • Candida 

  • Hoofdpijn en migraine

  • Overgewicht en ondergewicht

  • Verzwakt immuunsysteem

  • Corona 

 

Vrijwel alle ziektes ontstaan als gevolg van een slechte darmflora en/of stress. Daarom besteed ik tijdens de sessies aandacht aan hoe jij jouw darmflora kunt voeden en je eventuele stressniveau kunt verlagen. Gezonde darmen zorgen voor meer energie, een strakker en fitter lijf, een betere gezondheid, meer spiermassa, minder vetmassa en betere prestaties op je werk of bij je sport! 

 

Ook klachten door hormoon disbalans hebben een grote invloed op je gezondheid, vitaliteit en gewicht. Veel klachten, zoals vermoeidheid, hoge bloedsuikers, een slechte huid, overgewicht, menstruatie en overgangsklachten zijn hormoon gerelateerd. Door een bredere kijk op leefstijl, voeding en de juiste aanpassingen, kunnen deze hormonale klachten verdwijnen.

 

Soms kan het lastig zijn om een verandering in je eetgewoonten vol te houden. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals oa: emotioneel eten (stress) of het verliezen van motivatie. Als voedings- en stress/burn-out coach help ik je hier graag bij. Ik geloof dat ieder mens uniek is, dus samen kijken we naar wat voor jou werkt. 

Hoe werkt het?

1 Maak een afspraak

Vul het onderstaand formulier in, of stuur een mail naar dorthelive@gmail.comdan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.  De afspraken zijn ook online of telefonisch mogelijk. 

 

Graag kijk ik naar jouw klachten in relatie tot jouw voeding en gedrag. Zo zorgen we ervoor dat je meer inzicht krijgt in je levensstijl. 

 

2 Intakegesprek

Voor onze eerste ontmoeting kan ik vragen een voedingsanamnese en een eetdagboek in te vullen. Daarna zullen we starten met het intake gesprek van ongeveer een uur. Voorafgaand aan de intake maak ik een uitgebreide analyse van jouw voedingsdagboek en de vragenlijst. Deze analyse bespreken we tijdens de intake en ik geef dan ook al de eerste tips mee. 

 

3 Voedingsadvies

Na het intake gesprek ga ik aan de slag met je voedingsadvies. Tijdens de tweede afspraak, welke ongeveer een week na het intakegesprek plaats vindt, zullen we dit advies bespreken. Alle recepten worden op jouw persoonlijk afgestemd. 

4 Vervolgconsulten

Tijdens de vervolgconsulten wordt er stil gestaan bij je voortgang, behandel ik eventuele knelpunten en bespreken we je doelen. We zullen het voedingspatroon steeds een beetje meer aanscherpen, waardoor we naar een optimaal resultaat toewerken.

 

Tijdens deze sessies is er ook ruimte om te kijken naar zaken zoals, stress, vermoeidheid, emotie-eten en selfcare (yoga en mindfulness).

Neem contact op

Bedankt voor je bericht!